Monday, September 20, 2010

Bila kita Bersedekah...



Kisah benar....yang terjadi kepada ku

Dalam dua hari yang lepas gua lepas jer mber ku hantar ku pulang ke rumah beliau meminta la 2ringgit pada ku..dengan hati yang ikhlas dan rela hati memberi dan dalam hati ku memangnya ingin bagi dan tak mengharapkan dia bayar balik duit tu..ku halalkan jer

"takpe lah sedekah jer lah, dalam hati ku berkata"....

Malam tersebut aku pergi jemputan beraya bersame 2 lagi kawan rapat ku.. sembang2 makan2 and dah nak balik tetiba tuan rumah tu bagi duit raya. Acehhh.. segan lak ak nak amik duit raya da besar-besar nie, tapi amik jer la dah org bagi..

kemudian aku tersedar sesuatu, ye ke dapat duit raya nie.. tetiba badan rase cam beremang jer.. betul ke betul ke dapat duit raya. Pointnye bukan sal happy dapat duit raya tetapi gua teringat sal barsedekah 2ringgit kepada kawan pada maghrib tersebut.

Setelah masuk kedalam kereta dan dalam perjalanan untuk pulang, gua ceritakansal sedekah kat 2 org mber nie... dan gua nak teka berapa duit raya yang diterima td. sebab ku mcm da dapat rasakan seperti amal yang dilakukan maghrib tersebut dibalas.

ok tengok jer aku bukak sampul nie yer... tanpa melihat gua selik sampul tu dan aku rasa ada dua keping duit. tak tau lg brape nie.. lalu aku pon teka. "ok aku teka ea dalam nie berkemungkinan ade 20ringgit" gua tarik duit tu, betul-betul muncul 20ringgit...Alhamdulillah.

So..cepatnye amal ku terbalas, gua bukan la nak riak pon. cuma macam boleh rase-rase pe yang berlaku. Allah nak balas perbuatan aku ini tadi...


"Kerana janji Allah, kalau kamu bagi satu Allah akan bagi 10 kali ganda.`Umat yg baik memberi dgn senang hati"


No comments: