Thursday, January 13, 2011

Dugaan permulaan 2011


Dugaan permulaan 2011 dimana permulaanya, 1 hb ku berseronok g memancing dengan jurulatih ( mls nak citer sal pancing ) balik tu g mkn sup daging yang sedap beserta dengan nasi goreng. Aku nie mmg gile spicy n pedas, bukan main sedapnye sambal kicap kedai tuh ku taruh sepedas mungkin siap mintak cili potong lagi..memang sedap memang kenyang. Memang sedap gak la kena 10 hengget.

Sekian di rumah, alamak perut rasa penuh sangat... kenyang sangat kot nie its ok. Tengah malam tu jugak la start mual dan sakit perut ya amat. Sehinggakan ku tidak tahan, aku muntahkan kesemuanya ( abis 10 hengget td ) da macam JackAss da~ its ok, kesakitan tu pon berkurangan.

memang terbaik la Bliss

And then, ak teringat tuk beli air Nestle bliss " skuk belikan bliss botol besar ". Puas tak terhingga selepas meminum bliss. Semenjak dari hari itu, sakit perutku berlanjutan dan semakin menjadi-jadi. ( selain itu, bersepah botol bliss dalam bilik aku nieh ) Setiap kali lepas makan jer, dalam 2 jam selepas tu aku akan Jack Ass
( muntah mcm citer Jack Ass ) habis sume keluar balik.

Sehinggakan ku tidak tahan baru la ak g ke klinik and suspect gastrik... sehari dua ok la cos makan ubat and then tetiba gastrik tu menyerang lagi perit dan pedih perut rasa sebu dan loya jer.

" Doktor amacam nie da makan ubat tapi still sakit... Doc: owh nie nak kena kasi lagi power"
tu kata doktor.. mmg berkesan berlambak jugak la aku amik ubat. kekadang macam da tak terkawal. Selagi sakit nie lagi banyak ubat nak aku ambik janji sakit itu hilang..

ubat nie best...manis dan rasa mint

Mungkin ini dugaan, udah la ku perlu tumpukan bagi menyiapkan WPA ( workplace assessment ) report yang sebijik macam PSM. Memang dugaan...

tu sebab aku da jarang post artikel kebelakangan nie...sibuk bagi menyiapkan report dan juga berlawan merangi kesakitan di dalam perut nie.

Masuk hari ini adalah hari yang ke-13. Alhamdullilah sudah beransur pulih.


No comments: