Monday, August 2, 2010

der best picnic in my Life with my OSH mbers


Agak sudah lama ku tidak mengupdtes blog nie..kali ini aku akan bembawa kan ada ke G.Belumut tentang the best picnic in my life.

Program ini telah lama dirancang oleh kami-kami sekelas untuk membuat satu picnik ke suatu tempat, dimana rancangannya ingin berkelah ke G.berlumut. Program ini agak lama juga ter postpon di sebabkan oleh ada beberapa ahli yang tidak hadir. Akhirnya pada tanggal 25 julai termakbul jua program ini. Piknik ini kteorang menjemput Mejar Khairul dan En.Razali dari Borderless untuk join program ini, dan mereka juga lah menyumbangkan seekor kambing untuk di BBQ kan.

tertunggu dan menunggu kengkawan yang tidak kesampaian lagi, agak sudah lama ku tunggu "penantian itu satu penyiksaan" huhu.

Dalam pukul 10.00am baru lah semua kengkawan telah tiba and diberi sedikit breifing tentang apa yg bakal dibuat setiba di tempat perkelahan tersebut. Dan juga sedikit doa untuk merahmati perjalanan kami semua.

Perjalanan tersebut mengambil kira2 45min untuk sampai. Dalam hidup ku, bru ku tahu member pompuan ku ini cekap memandu kereta (mcm bawa moto) dengan lajunye and siap cilok-cilok lagi tue, this is the 1st time ku jumpe mber pompuan yg mcm nie. Rock beb...hehe


Pose dlu setelah tiba di sungai G.berlumut

Upacara berBBQ di G.berlumut

Setelah siap prepare tempat BBQ bara pon da ok, start la membakar daging kambing dan juga ayam. Bukan ku nak ckp lebih la, daging kambing yang first2 masak n ku rasa memang sedap rase mcm daging burger. Sungguh enak sekali. The best larh..

Sewaktu sibuk mengipas2 bbq nie kengkawan yg lain pergi bermain cari gula-gula dalam tepung, tinggal lah daku dan beberapa kengkawan yang sedang tekun dengan BBQ nie. Tah mcm ner, permainan deorang jadi main baling2 tepung la pulak dalam tidak ku sedar tetiba jer tepung melayang ke muka ku... adess. owang yg tak main pon turut kena sekali.huhu. Memang durjana lah sorang perseorang dikejar dan dilumuhkan tepung.

Setelah itu, barulah beramai-ramai bersuka ria di air. Bermain dengan air, mcm 2 style gak gaya2 kengkawan ku ini berenang ada yg tidak tahu berenang. Gua pon tau berenang sikit2 jer. And then, ble dah lapar bru lah naik untuk menjamah santapan BBQ yang telah dimasak dan juga makanan-makanan yang telah ditaja oleh Mejar Khairul dan En.Razalli...Thanks

Tidak ku lupa juga, hari tersebut adalah juga hari perpisahan dengan Husaini kerana beliau telah dapat tawaran untuk menlanjutkan pelajaran ke UNIMAP.

The happiness of OSH members

Perjalanan balik dari G.berlumut belum menandakan berakhirnya program ini, kteorang melencong lepak2 minum lak di satu kedai area Kluang. And then, tanpa disangka2 kat port minum tu ader tempat tuk karoks lak apa lagi ON jer la. Sempat jugak la mendendangkan 5 or 6 buah lagu. Layan gak la, tapi mic tempat tu mcm hampeh. Kejap ok kejap tak ok.

Dalam 5.oo petang, kte orang pon bersurai. Bayar-bayar and bla ikot kereta masing2.

I will be miss this moment.... tah tahu bila lagi dapat picnik mcm nie lagi.

Thanks for the memories

No comments: