Saturday, December 18, 2010

Wayang 3D | Tron Legacy

Filem: Tron Legacy
Dibintangi :
Jeff Bridges (Kevin Flynn/Clu)

Garrett Hedlund (Sam Flynn)
Olivia Wilde (Quorra) dan
Bruce Boxleitner (Alan Bradley/Tron)

Sam Flynn (Garret Hedlund), seorang anak yang ditinggalkan ayahnya Kevin Flynn (Jeff Bridges) secara misteri , membuatkan Sam terlalu obses untuk menemukan sang ayah hingga ia berumur 27 tahun. Kekecewaan terhadap ayahnya membuat Sam menghabiskan waktu seumur hidupnya mengadap dengan komputer dan teknologi dunia maya canggih. Kevin Flynn dikenal sebagai perancang video game terkemuka di dunia yang memiliki perusahan game Encom.

Sam mendapat kunci dari kawan ayahnya dan ke kedai lama milik ayahnya, ia berupaya mencari ayahnya sehingga termasuk ke dunia digital Tron yang dibuat ayah Sam. Di Tron, Sam dipaksa untuk bertarung seperti di dalam sebuah game melawan jaguh-jaguh dunia digital. Quorra (Olivia Wilde) menyelamatkannya dan membawanya bertemu dengan ayahnya di tempat persembunyiannya yang sudah ia tinggali selama 20 tahun.


Tengok Trailer nie dlu




Antara aksi-aksi yang best adalah sewaktu berlawan dengan jaguh-jaguh dunia digital tersebut dan sewaktu menggunakan motosikal yang teramat canggih. Motosikal tersebut dari sebatang stick yang apabila dipisahkan dua aka bertindak sebagai handle motosikal tersebut.

Saksikan perlawanan dan strategi untuk mengalahkan pihak lawan

Clu , Tron , Flynn
Clu adalah kembar tiruan Flynn dan Tron ciptaan Flynn


Clu, yang awalnya diprogram untuk membantu mengembangkan dunia itu dan berubah menjadi jahat saat ia menginginkan untuk menguasai dunia luar.

Namun, Clu semakin kuat dengan pasukan tentara virtual yang berhasil dibuatnya dan diprogram untuk melawan Kevin sang penemu dunia itu. Dengan dibantu Quorra, Sam, dan Kevin berusaha melawan Clu dan pasukannya untuk bisa lolos dari Tron dengan kendaraan dan senjata yang belum pernah diciptakan dengan teknologi canggih.

Tron Legacy merupakan film petualangan 3D teknologi tingkat tinggi dengan seting dunia digital besutan sutradara ternama Joseph Kosinski. Film Walt Disney ini merupakan film lanjutan dari seri pertamanya yang dikeluarkan pada tahun 1982 dengan judul Tron dan dibintangi juga oleh aktor peraih Oscar Jeff Bridges.


Movie ini dicampurkan dengan effect 2D dan 3D ada waktu yang tak perlu memakai speck 3D tuh. Effect memang best rugi klu tak g tengok yg 3D punya



Apa lagi JOM .... ak dah pegi dah. Terbaek Habaq Hang..

No comments: