Wednesday, December 1, 2010

Ekspidisi ke Hutan Lipur Soga Perdana | PART 3


Pengembaraan kali ini mungkin agak berlainan sikit hasil daripada idea Benrauf kte akan mendaki bukit soga dan cuba untuk membuat something special atas tue. Dimana kte wat upacara makan kek beramai-ramai khas untuk dipostkan ke Lets All Eat Cake!

Kali ini ekspidisi dianggotai oleh Abe, Benrauf, Biskot, aku@Tao, Apam, Zek, Jamil.

Dalam perjalanan tersebut sempat jugak si Benrauf, Biskot, Abe n Apam mengutip kura-kura dijalanan dan membawa sekali ke bukit soga...memang deorang nie penyelamat hidupan liar@terancam...hehe



Abe, Benrauf n Biskot the worldwildlife | Benrauf: haaa..jalan la jalan la....

Setelah itu, bermulalah ekspidisi mendaki seperti biasa, aku berbekalkan sebungkus kek dari benrauf bersama dengan abe sampai di puncak.

Sampai-sampai, aku pon meletakkan kek tersebut pada tiang betul-betul kat belakang aku dan menikmati pemandangan indah dari puncak tersebut dan cam biasa hobi ku mengambil gambar di atas tersebut.

Disebabkan jeleskan gambar biskot pada edisi kedua, aku pon mengambil gambar sendiri dengan setting time pada handphone ku.

Permandangan yang cun gituh...hehe

ini la hakikat yang dikatakan " Jurukamera yang handal pasti dapat menangkap gambar orang lain dengan cantik tetapi gambar utk juru camera mesti tidak dapat shot yang lawa" dengan itu aku nekat untuk mengambil gambar sendiri... hehe

Kemudian ku pandang-pandang sekeliling mendengar bunyi burung berkicauan dan terdengar juga bunyi binatang-binatang primitif berkeliaran.. sempat jugak ak shoot gambar nieh sebelum something terible happen.

Tetiba jer beruk tu ade kat atas nie..terkejut gler, beruk tu dgn wat muka tak malu nyer naik n ushar-ushar..
Aku pon terus grab bungkusan plastik yang berisi kek tu. Tetiba jer beruk tu mcm tau-tau jer ade kek aku ke kiri dye ke kiri, aku ke kanan dye kekanan ( alamak aku telah terkepung nie ) lepas tu tetiba beruk tu mengeluarkan bunyi garang nyer dan menunjukan taringnyer.. mase tu dah berderau dah darah aku..ape lagi terus Abeee ( sambil baling bungkusan beg plastik tersebut ) dan beruk tu pergi kat Abe pulak , dan Abe campak kepada aku semula dan aku cuba untuk campak ke Abe semula plastik tu tersasar dan terkena palang kayu dan jatuh..
( tak dapat dibayangkan mcmner cemasnye situasi tersebut... huh )

DAMMMMNNNNNNN

Kek bertaburan di lantai...OMG WTH... tak sempat nak makan kek tu beramai-ramai..



OWH damnnn...

Tidak lama kemudian tunggu punya tunggu baru la si Biskot, Benrauf, Jamil, Zek dan Apam sampai ke puncak dengan gembiranya

Namun semuanya sudah terlambat..

Kek sudah disambar beruk...


Melepasss la sudaahhhh.....

Ape yang dapat dinikmati adalah angin dan berehat disitu...tu pon sebotol air kena kebas gak gan si beruk nieh...damnnn lagi..hehe

Pandai pulak si beruk nieh bukak botol tu n tumpahkan untuk diminum...bijok bijok


lepas tu kteorang pon bergambar lagi sebagai kenangan-kenangan bersama...


Kemudian kami pon pulang dengan berasa hampa untuk makan kek dipuncak Bukit soga.



No comments: